Túl a kezelés felén

Téma címkék:
2016.10.29. 13:46

Sziasztok! Így a felén túl előjött a bőrviszketés, mint mellékhatás. Kaptam rá krémet, de így is gyötör. Főleg könyök, térd és vádli. Kérdezném akinek volt, hogy enyhítette illetve neki milyen volt? Mert nekem már apró piros foltok is megjelentek. Köszi a válaszotok. További sikeres harcot kívánok.

#24025 katih hozzászólása: 2016.11.02. 22:14

Szia Waters!

A kiütéseimre először nekem a hepadokim adott szteroidos kenőcsöt, de amikor az nem használt átküldött helyben a bőrgyógyászatra (László Kh), ahol egy keveréket írtak fel, ami nagyon jó volt.

A bőrszárazság ellen nagyon jó, ha fürdés után még vizesen babaolajjal kened be magad és úgy szívódik be a bőrödbe. Nekem bejött. Ezenkívül jó még a Johnsons babaolajos fürdetője tusfürdőként használva. Ez kapható a Lidlben is. (világoskék)

katih

nora51
#24016 nora51 hozzászólása: 2016.11.02. 00:07

Kedves Waters!
Azonnal szólj a hepatológusodnak! Nem szabad, hogy elterjedjen a kiütés! Holnap vagy menj be hozzá, vagy hívd telefonon, kérdezd meg, hogy ő ír-e fel valamit, vagy fordulj-e egyenesen a bőrgyógyászhoz! Ugyanis az a probléma, hogy ha kezelés alatt állsz, csak olyan gyógyszert szedhetsz be, ami kompatibilis a májkezeléseddel. Hogy mi nem kompatibilis, azt a hepászod tudja. Illetve rajta kell legyen a most HCV ellen kapott szereid betegtájékoztató papírján, hogy milyen hatóanyagok nem egyeztethetőek össze a kezeléssel! Na azzal a kezedben menj a bőrgyógyászhoz, ahogy én tettem. Nekem annak idején bőrgyógyász írt fel gyógyszert, hogy ne terjedjen tovább a kiütés, mert abból nagy baj lehet. (Skarlátszerű látvány volt). Kenőcsöt is írt, és fürdetőkrémmel (Unguentum hydrophilicum nonioticum, patikában olcsón kapható)kellett mosakodnom. A bőrszárazság egyébként igaz! A kezelés kiszárítja a bőrt, az húzódik, viszket. De én úgy vettem észre, hogy nemcsak ettől viszket, hanem ez valami allergiaszerű reakció a gyógyszerre. Ha majdnem megőrülsz, próbáld meg nem vakarni, inkább nyomd erősen oda az ujjad.
Ha már kiütés is van, akkor ez nyilvánvaló. Ne hagyd lerázni magad! Nekem annak idején azt mondta a bőrgyógyász, hogy ha gyógyszer elllenére tovább terjed a kiütés, akár hétvégi ügyeletre is menjek vissza, mert ez nem gyerekjáték! Hát visszamentem, mert terjedt. Ekkor egy másik gyógyszert írt fel, na attól aztán elmúlt. De sajna a viszketés alig javult. Az csak később múlt el, mikor már kiment belőlem a májkezelés gyógyszereinek hatása.
Lehetőleg ne mosakodj szappannal, flancos tusfürdőkkel, inkább a fenti fürdőkrémmel, és fürdés után babatestápolóval, vagy olivaolajjal kend be karod, lábad, jól bedörzsölve.
Vedd komolyan a kiütést! Mariat orvosán nagyon csodálkozom! Finoman szólva…
Minden jót neked:
nora51

#24018 Waters hozzászólása: 2016.11.02. 09:57

Kedves Nora, köszönöm a választ.Kicsit megnyugodtam, hogy kiütés is lehet mert már azt hittem nagyobb baj is társul a hcv mellé. P Kaptam a hepásztól kenőcsöt ami ebben a babafürdetőben van feloldva, úgy keverték ki a patikában, de ez a kenőcs szteroid tartalmú így már nem merem tovább kenni vele magam. Amíg eljutok valamilyen orvoshoz kipróbálom az olíva olajat. Olyan kevés van vissza az egészből és olyan viszonylag könnyen eltelt, most kezd nehézzé válni és elviselhetettlené a mellékhatások miatt.

#24013 Mariat hozzászólása: 2016.11.01. 19:59

Nekem előtte is volt bőrviszketésem, nem is akármilyen. A kezelés második hete után olyan kiütéseim lettek, amik ellepték a karomat, hátamat, mellkasomat, és természetesen viszkettek is. Ez nyáron történt ráadásul. Az emberek elhúzódtak mellőlem, olyan ronda volt.
Semmit sem kaptam rá. A kedves doktor úr meg se hallgatta a mellékhatásaimat. Őt aztán nem érdekelte. Mindenre azt mondta, majd elmúlik. Meg nem attól van!
Egyébként én a 2. hónapban abbahagytam a viszketést teljesen, mert rendeződött a májfunkciós értékem.

#24015 Waters hozzászólása: 2016.11.01. 23:37

Szia. Köszönöm a válaszod. Nekem soha nem volt bajom a májfunkciómmal, nem is így derült ki a betegségem. És a legutóbbi kontrollon sem volt baj az értékekkel. A hepászom azt mondja száraz a bőröm azért viszket. De kb 2-3 hete apró kiütés szerű foltok lettek rajtam ami úgy lárom terjed.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Akadémiai Kiadó Zrt.

H-1519 Budapest, Pf. 245

Telefon: (06 1) 464 8200

Email: varoszoba@akademiai.hu

© Akadémiai Kiadó Zrt.

Krónikus betegek támogató, közösségi oldala, az Akadémiai Kiadó gondozásában. Orvosok szakmai portálja: nota.hu

Precognox

Close
Close