A film forog tovább…

Téma címkék:
2019.09.04. 19:36

Kedves Sorstársaim!

Ezúttal – rendhagyó módon – nem a bajaimról írok Nektek, hanem egy nagy-nagy Boldogságról számolok be:

Néhány hozzászólásban már érintettem, hogy rendszeresen úszok kb. 3 éve már – s még mindig beleborzongok, ahogy írom , ezen a nyáron az országos bajnokságok után, melyen 2017 novemberében indultam először, részt vehettem a Szervátültetettek Világjátékán Newcastle-ben a magyar válogatott tagjaként!

Még nem tartozom a világ élvonalába, de azért szégyent sem vallottam, egy 5., egy 6. és egy 8. helyezést értem el 3 sprint számban. Bowling egyéniben is indulhattam, itt 10. helyezett lettem a korosztályomban. Igyekeztem kiélvezni a Játékok minden pillanatát! Fantasztikus hangulat volt, 59 országból 2300 versenyző, színes, barátságos kavalkád minden eseményen. Szenzációs közösséget alkotott a magyar válogatott csapat, nagyon megtisztelő volt közéjük tartozni. Mint “első bálost”, engem is nagyon kedvesen fogadtak és befogadtak, mondhatom. Nagy motivációt kaptam, s készülök a következő versenyekre, a jövő évi Európa Bajnokságon már szeretnék érmet szerezni.

Hogy egy picit mégis csak essen szó a bajról is: az idei, már harmadik interferonmentes kezelésem júniusban ért véget, 2 mentes igazolás után, majd valamikor ősszel lesz a hivatalos visszamérés, s derül ki, hogy végleg eltakarodott-e az élősködő. Amennyiben újra visszajött, az vissza fogja vetni a fizikai teljesítő képességemet, s ezt nem óhajtanám…

Ez a kis írásom – többek személyes biztatása után – azért született, hogy a RENDSZERES MOZGÁS fontosságára hívjam fel a figyelmet! Először én is csak próbálkoztam az úszással, s egy kicsit mindig jobb lett a fizikai és a mentális állapotom, s aztán kicsit mindig fokoztam a tempót, s egyszer csak már olyan célt tűztem ki magam elé – szintén mások biztatásának hatására -, amelyek elérhetetlennek tűntek akkor és nekem! Biztos, hogy nagyon szerencsés is vagyok, hogy ennyire “összeállt a kép”, de a rendszeresség, a kitartás és a minél jobb egészségi állapot utáni vágy hozzásegítettek a beteljesüléshez.

Nagyon nagy szeretettel és bizakodással ajánlom a saját példámat, s persze, nem az a legfontosabb, hogy versenyzők legyünk, hanem az, hogy rendszeresen mozogjunk, s ez a mozgás valakinek a séta, valakinek a torna, vagy a kocogás, valakinek a futás vagy az úszás.

Szeretettel ölellek Benneteket, a NAP süssön Rátok!!!

Oldfiker

Holdsugar
#28780 Holdsugar hozzászólása: 2019.09.23. 06:26

Sziasztok!
Nagyon örülök, h ennyien megosztottátok a tapasztalataitokat. Igazán lelkesítő!
Rám szaladnak fel a kilók, így már attól sem kell tartanom, hogy lemozgom és még soványabb leszek.
Koromhoz viszonyítva nagyon gyenge az állókepességem és a testtartásommal is van gond. Emiatt kezdtem el mozogni.
Sajnos nemrég beteg lettem, vírus szúrt ki velem. Emiatt 2 hét szünetetet tartottam a mozgással.
Nekem egyféle mozgás unalmas, emiatt többfélét kombinálok. Nyújtás (sima v nyújtómeditáció) + izomerősítés vagy nyújtás + futás. Vettem kis súlyzókat, polifoamot. Amint több szabadidőm lesz (vizsgára készülök), szeretnék úszni is.
Elhatároztam, h jövőre teljesítem az 5 km kocogást, ha máshogy nem megy pici gyaloglásokkal. A héten a 3 km-es távval fogok próbálkozni. 1 km kocogás, 300 m séta, 700 m kocogás, 400 m séta, 600 m kocogás. Ha ez menni fog, akkor csökkentem a sétát a kocogás javára. Egyhuzamban kb 12 percet tudok futni, ezalatt 1600 m-t teszek meg.
Próbalom a heti min. 3-4-szeri mozgást beiktatni. Ha faradt vagyok v kevés az időm, akkor csak 15-20 percet szánok erre. Inkább több kicsi, mint 1-2 megerőltető.
A lényeg, h beépüljön a mindennapokba, rutinná váljon, mint a fogmosás.

#28781 mumus hozzászólása: 2019.09.23. 09:33

Kedves Holdsugár!
Gratulálok ehhez a nagyon tudatos és elszánt hozzáállásodhoz és sok sikert kívánok! Ha az első pár hónap buktatóin túljutsz, (lehet, hogy ez már meg is történt?

Holdsugar
#28782 Holdsugar hozzászólása: 2019.09.23. 10:46

Kedves Mumus!
Köszönöm!
Kb 1,5-2 hónapja kezdtem, de 2x is le kellett allnom egyéb eü ok miatt. Futást később vezettem be. Elsőre túlléptem a határaimat, futás után kb 2-3 órán át kapkodtam a levegőt, inogott alattam a lábam…szval ki kell ezt tapasztalni. :-) Ezt leszámítva pozitív a tapasztalaton. Tenyleg érdemes inkább óvatosan kezdeni, kis terhelest vállalni kezdésnek.

nora51
#28767 nora51 hozzászólása: 2019.09.14. 00:12

Kedves Youngfiker!
Mán bocsáss meg, de ki itt az Old???Itt csupa sportladyk és sport-gentlemanok vannak, Veled az élen!
Már pedig én Youngfikernek foglak ilyen sportsikerek után szólítani, úgy ám! Nagy-nagy gratula neked!!!!!
Csodálatos, amit elértél! Csak így tovább!
Én csak amatőr módon úszkáltam a Velencei tóban, unokástul. Irtózatosan sokat. Most, hogy már nincs olyan kellemes hőfoka a tónak, maradt a rollerrel közlekedés, (nem elektromos, hanem hajtós, mint 5 éves koromban), és a szobakerékpár, TV-nézés közben.
Amit Mikonu leírt a fokozatos futásról, az nekem nagyon nagyon tetszik!!!!!!Legszívesebben már holnap kezdeném, de az a baj, hogy még nem múlt el egészen az Achilles-ín gyulladásom, ami időnként kiújul.
Lehet, meg kéne ezt beszélnem valami gyógytornász szakemberrel.
Kedves Youngfiker, nagyon várjuk, hogy végre-végre jó hírrel szolgálj nekünk a mocsadék vírusaid kidögléséről…Ha júniusban fejezted be, akkor gondolom, 6 hónap múlva, decemberben lesz PCR, ugye? Ja de nagyon drukkolok!!!
Szeretettel:
nora51

Oldfiker
#28785 Oldfiker hozzászólása: 2019.09.23. 19:05

Drága Nóra! Nagyon aranyos vagy, elképesztő, hogy mennyire túlértékelsz (persze azért jólesik ám!).
Büszke vagyok Rád, hogy rendszeresen mozogsz, s minden sorstársamra, aki ezt komolyan veszi, s tesz a saját érdekében, keresi a számára optimális mozgásformát.
Köszönöm a drukkolást, decemberben lesz majd a kontroll vérvétel vírusügyben.
A Nap süssön Rád fényesen!

Szeretettel: Oldfiker

Holdsugar
#28786 Holdsugar hozzászólása: 2019.09.24. 06:00

Kedves Nóra!
Ha esetleg valamikor futni kezdesz, mindenképpen szerezz be futócipőt! Azt minden futónak javaslom.
Most sima sportcipőben kocogok, de nekem nincs semmi olyan eü gondom, ami miatt kockázatos a futás. Iden már nem sokáig lesz szép idő. Hidegben le fogok állni és inkább uszodába megyek. Ha a lelkesedésem nem lankad, jövőre veszek futócipőt.
Üdv,
Holdsugár

pikirt67
#28764 pikirt67 hozzászólása: 2019.09.12. 20:43

Kedves Oldfiker!

Nagy örömmel olvastam soraid, gratulálok a sikereidhez és ahhoz, hogy ilyen mélyen meg tudod élni az Életet! Mert Te nagyon szeretsz élni és meg is teszel mindent azért, hogy ne csak életben légy, hanem örömöd is legyen benne, aminek része a siker valamiben, jelen esetben a sportban!
Csak így tovább, a Nap süssön Rád! :)
Szeretettel:
pikirt67

Oldfiker
#28784 Oldfiker hozzászólása: 2019.09.23. 18:58

Kedves pikirt67!
Ne haragudj, hogy csak most válaszolok!
Nagyon jól estek soraid, tovább erősítik bennem, hogy jó úton járok!
A Nap süssön Rád!
Szeretettel: Oldfiker

Holdsugar
#28760 Holdsugar hozzászólása: 2019.09.11. 19:51

Kedves Oldfiker!
Örülök, hogy megosztottad ezt velünk és remélem sokan követik a példád!
Nagyon drukkolok, h végre tartósan vírusmentes legyél! Írj nekünk, ha megvan az eredmény!
Üdv,
Holdsugár

#28752 mumus hozzászólása: 2019.09.06. 09:24

Kedves Oldfiker!
Nagyon köszönöm, hogy megosztottad ezeket az örömteli dolgokat velünk! Gratulálok a sportteljesítményedhez, nagyon jó folytatást kívánok, sok örömöt hozzá! Egészen biztos vagyok benne, hogy döntően befolyásolja jó irányba az egészségedet is!
Külön örülök annak, hogy újra olvashattam ezt a kedves elköszönésedet, hogy “a Nap süssön Rátok”, ami, még a betegségem ideje alatt is, sokszor hozott pillanatnyi jókedvet az életembe.
Kedves Mikonu, Rád is vonatkozik a gratuláció és köszönjük ezt a jó kis módszert, amivel az ember durva visszaesések nélkül, fokozatosan bevezetheti a futást az életébe.
Ami engem illet, idén januártól vagyok vírusmentes hivatalosan is. Nem volt egyszerű az évtizedes durva betegségtudat után visszatalálni az egészséges létezésbe, folyton azt hittem, hogy mindjárt kitör rajtam egy másik, még veszélyesebb kór. Mára már kezdem elhinni, hogy tényleg egész jól vagyok!:))
Ami ebben is segít, az nekem is a sport! Én már több, mint 30 éve komolyan evezek, és a fennmaradó időben túrázom, biciklizem, télen sífutok. A betegségem alatt is ez segített a felszínen maradni, és testileg is jobb állapotba kerülni, annyira, hogy a kezelés megkezdése előtt nem sokkal még el is hangzott, hogy nem vagyok “elég” rosszul:). Mivel időközben már én is nyugdíjas lettem, biztosan állíthatom, hogy a kor nem ok a sportolás csökkentésére, csak ésszel kell csinálni, és most még kicsit több időm is van a mozgásra. Szóval mindenkinek a mozgást ajánlom én is, mert a mozgás az Élet, mindenféle értelemben!
Jó egészséget kívánok!
Mumus

Oldfiker
#28753 Oldfiker hozzászólása: 2019.09.06. 09:40

Kedves Mumus!
Igazán nagy élvezettel olvastam a reakciód minden sorát! Körülbelül így működünk, a betegségtudatunkkal, a bizonytalanságainkkal, az eltökéltségünkkel és a megtapasztalásainkkal…
Örülök, hogy megerősítesz, mert nekem is vannak bizonytalanságaim, de most éppen Te segítettél, hogy lapozzak. Köszönöm!

A NAP süssön Rád!

Szeretettel: Oldfiker

#28751 bama59 hozzászólása: 2019.09.05. 22:11

Gratulálok Oldfiker! Szép teljesítmény! További sok sikert és jó egészséget kívánok!
Üdv.:Magdi.

Oldfiker
#28754 Oldfiker hozzászólása: 2019.09.06. 09:42

Köszönöm szépen kedves Magdi!

Én is kívánok Neked nagyon jó egészséget, Boldog Életet!

A NAP süssön Rád!

Szeretettel: Oldfiker

#28749 Mikonu hozzászólása: 2019.09.05. 21:39

Gratulálok Oldfiker,

és köszönöm, hogy megosztottad velünk nagyszerű élményeidet :).

Tavaly novembertől vagyok HCV vírusmentes, keddtől vagyok nyugdíjas, úgyhogy beváltom az önmagamnak tett ígéretemet, újra elkezdtem futni.
Azt tudnotok kell, hogy nem vagyok egy sportoló alkat, de az élet megtanított rá, hogy az élet: mozgás.
Volt régebben egy nagyon csúnya bőrbajom, elmehettem volna rémfilmbe dublőrnek, minden szabad testfelületemen apró piros pöttyök, viszketett, stb. Az első bőrgyógyász szteroid receptjeit széttéptem, a második (hitelesebb) orvos szereit kiváltottam, de aztán kidobtam.
Aztán nekiálltam futni. Persze nem saját elképzelés alapján, mert a futást amúgy is egy dögunalmas elfoglaltságnak tartottam {mint az úszást – bocs, Oldfiker :)}. Korábban olvastam egy könyvet, abban ajánlották azt a futás-módszert, ami sokat segíthet mindenféle bajban, amit aztán megcsináltam, sikerrel! Elmúltak a pöttyeim. Közben megszerettem a futást, legalábbis ezt a fajtát.

A módszer lényege: fél óra futás mindennap, de nem durrbele módra.
A kezdéskor úgy indítunk, hogy 15 perc jó tempójú séta, 1 perc futás, 14 perc jó tempójú séta. A második nap 14 perc jó tempójú séta, 2 perc futás, 14 perc jó tempójú séta. A harmadik nap 14 perc séta, 3 perc futás, 13 perc séta, és így tovább. Minden nap egy perccel növeljük a futásidőt, így 30 nap alatt, fokozatosan képesek leszünk elérni, hogy túlerőltetés nélkül lefussuk a fél órát.
- A tempó: olyan gyorsan/lassan fuss, hogy képes legyél beszélgetni egy veled együtt futó társaddal.
- Fontos még, hogy a futóterepnek megfelelő cipőd legyen, és hogy nyújts! Futás után is és előtt is, meglátod, jól fog esni :). A neten megtalálod a neked való nyújtásokat.
- Figyelj oda a tested jelzéseire. Én pl. egy futás közben jelentkező térdfájást figyelmen kívül hagytam, abba is kellett egy időre hagynom.

Bevallom, már többször abbahagytam ezt a futást, különböző okok miatt, de aztán újrakezdtem mindig mert jó!
Most pl. ott tartok, hogy a 6. percet futom holnap…aztán minden nap egy perccel többet, és 24 nap múlva majd a 30 perceket:).
Remélem, felkeltettem az érdeklődéseteket, várom majd a módszert kipróbálók sikerjelentéseit 30 nap múlva :).

Jó egészséget kívánok Nektek,
Mikonu

Oldfiker
#28755 Oldfiker hozzászólása: 2019.09.06. 09:49

Köszönöm kedves Mikonu a soraidat! Azt is, hogy írtál magadról, s egészen elképesztő, ahogy elindultál a bőrbajodtól és megérkeztél az örömfutáshoz!
Tavasszal én is nekiálltam a futásnak – az Ultrabalatonon vettem részt a szervátültetettek váltójának tagjaként -, s most újra nekiveselkedek, mintegy az úszás kiegészítő sportágának. A felkészülésem akkor kísértetiesen hasonló volt ahhoz, amit leírtál, s nekem is nagyon bevált. Most is ez a minta előttem, s nagy boldogság, hogy Te is ilyen szépen felépítetted, s volt hozzá türelmed is! További kitartást és örömöket kívánok a sportban, a futásban és az életed minden területén!

A NAP süssön Rád!

Szeretettel: Oldfiker

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

 

Várószoba.hu
Email: varoszoba.hu@gmail.com

Médiapartner: Akadémiai Kiadó Zrt.

 

Krónikus betegek támogató, közösségi oldala.

precognox

Close
Close