Mellékhatás

2014.01.14. 13:56

Üdvözlök minden betegtársat!

Segítséget szeretnék kérni! A történetemet már megírtam.6 hete kezelem magam peginterferon heti egy injekcióval, valamint napi 6 db. Copegus ribavirin tablettával. Viszont most el kellett mennem a kezelő

orvosomhoz, mert egy hete megfáztam, köhögök és  amikor kifújom az orrom véres lesz a zsebkendő.

A kezelőorvosom levetette a kontrollvért, Amoxicillin antibiotikumot írt fel és elküldött az orr-fül- gégészetre, ahol Rinopanteina orrkenőcsöt írt fel az orvos, és a kérdésemre közölte, hogy ez a vérzés sajnos az interferon injekció mellékhatása és nem csak az orrot érintheti!

A kérdésem az, van -e itt a fórumon valaki akinek van a leírt tünetről tapasztalata?

lez53
#16695 lez53 hozzászólása: 2014.01.25. 06:41

Köszönöm a válaszaitokat! Még csak most vagyok a 8.-ik hétben!

#16694 Engram hozzászólása: 2014.01.22. 09:33

Szia Lez53!

Nekem még kezelés nélkül is szokott vérezni az orrom. Persze nem a klasszikus formában, hogy egyszer csak elered, hanem csak orrfújásnál látom a papírzsepin. Gondolom az alacsony trombocita szám okozza, hogy vérzékenyebbek vagyunk.

Minden jót! Engram

nora51
#16693 nora51 hozzászólása: 2014.01.15. 22:46

Kedves lez53, világért nem akarlak elkeseríteni, de lesz ez még cifrább is, vagyis a mellékhatások gazdag, színes és változatos kavalkádban lepik meg az embert…Sokszor még olyanok is, ami bent sincs a beígért mellékhatások listáján… Nekem is volt, hogy vérzett az orrom, de valahogy aztán elmúlt, néha előjött, de igazából pár perc alatt elmúlt. Ezzel én azért nem mentem orvoshoz, mert volt közben annyi más mellékhatásom is, hogy nem akartam már mindenre gyógyszert szedni…Nehogy úgy járjak, mint Szombathy Gyula a “Mellékhatás” c. kabaréjelenetben. Biztos ismered, zseniális! A YouTube-on megnézhető.Nos, szinte az játszódik le a valóságban is, mikor az embert HCV ellen kezelik!!!!

Ne fújd erősen az orrodat! Ez fontos!

Az orrvérzés be van ígérve a peginterferon mellékhatásai közt!!!Tehát “jogos”!!!

Most épp a Pegasys lepedőnyi használati utasítása van nekem kéznél, a légzőrendszeri betegségek közt sorolják fel az orrvérzést. A  Pegintron papírján is nyilván ez áll, csak azt már nem találom.

Tudom, hogy nem egy szívderítő olvasmány, de nem ártana tüzetesen végig olvasnod a szerek papírját, így nem ér akkora meglepetés, ha valami mellékhatás meglep.Ha valami nagyon zavaró, eszélyes, akkor menj az orvoshoz, de nem lehet mindennel odamenni, mert akkor naponta ott ülhetsz az Sztk-ban. Amíg ezek a szerek bennünk vannak, addig sajna számítani lehet sok mindenre…Sohse ess pánikba, mindig keresd ki a listáról, hogy mellékhatásról van-e szó. Ezeket mindig írd fel egy listára, hogy be tudj számolni a hepatológusodnak a mellékhatásaidról, ill. a fellépő panaszokról.

Türelem, kitartás! Kívánok minél kevesebb mellékhatást, és mielőbbi gyógyulást:

nora51

#16692 katih hozzászólása: 2014.01.15. 22:32

Szia, ilyen tapasztalatom nincs. Elképzelhetőnek tartom, hogy a romló vérkép pontosan a thrombocita (platelets) szám csökkenése okozza a gondot.

katih

 

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Akadémiai Kiadó Zrt.

H-1519 Budapest, Pf. 245

Telefon: (06 1) 464 8200

Email: varoszoba@akademiai.hu

© Akadémiai Kiadó Zrt.

Krónikus betegek támogató, közösségi oldala, az Akadémiai Kiadó gondozásában. Orvosok szakmai portálja: nota.hu

Precognox

Close
Close