Visszatérő pánikbetegség

2015.12.29. 18:40

Sziasztok! 23 éves egyetemista fiú vagyok. 11 éves koromban történt egy balesetem, mikor mindkét térdem (pár hét különbséggel) kificamodott a helyéről, de úgy, hogy a térdkalácsom nem ugrott vissza a helyére. Gyerekként ez rettentően megijesztett és elvesztettem a biztonság érzetem. Akkor jelentkezett először nálam a pánikbetegség, amelyet kb 2év pszichológiai és gyógyszeres kezelés (anafranil) után sikerült megszüntetni. Ezután sokáig tünet mentes voltam, emlékeim szerint 3 évig, míg újra jelentkezett. Ekkor is ugyanezzel a gyógyszerrel kezeltek és sikerült megszüntetni újból. Viszont 2014óta más a helyzet. Újév napján jelentkezett nálam újra a pánikroham, éjszaka riadtam fel álmomból. A legnagyobb baj talán az egészben hogy komoly gyógyszerekhez nyúltam. Először Xanaxot szedtem több mint egy éven át Olwexia hangulatjavítóval. Eleinte jobban is éreztem magam, de egy idő után kezdtem ugyan azokat a tüneteket érezni. Nyugtalan voltam, és olyan volt mintha egyre többet kívánna a szervezetem. Rengeteg variációt megpróbáltunk az orvosommal, de sose sikerült hosszan tartó eredményt elérni. Ekkor a Frontinnal próbálkoztunk, de attól nagyon nem voltam jól. Ezután jött a Rilex, amely pozitív változást hozott. Sokkal jobban éreztem magam. Közben orvost váltottam mert nem voltam megelégedve az előző orvosom munkájával, elkezdtem egy magán pszichiáterhez járni idén augusztusban. Elmondtam hogy nem mindig vagyok jól, mert a gyógyszerek mellet is jelentkezett pánik roham. Emellett elmondtam hogy szeretnék leszokni a gyógyszerekről mert úgy érzem azok tartanak fogságban. Az Olwexia helyett írt fel új hangulatjavítót a Scippát, de maradtak a tünetek, így kb 3hét után lecserélte Jarocenre. Ettől legalább végre jól tudtam aludni, de a napközbeni közérzetemre úgy érzem semmi hatással nincs. Mindig úgy éreztem hogy a Rilex bevételével leszek rosszul és ha következne a következő adag akkor vagyok jól, mivel úgy érzem addigra kimegy az előző hatása belőlem. Így felezésre került az adag, ami azt jelentette hogy napi 3x fél tablettáról 6x negyedre változtattuk az adagot, hátha könnyebben átvészeljük így az adagok közti rosszullétet. Egy ideig egész jól is működött de folytatódott tovább kb egy hét elteltével a rosszullét. Ezután egy nap nagyon rosszul lettem, úgy éreztem elájulok és végem. Ekkor, mivel még mindig a gyógyszer bevételekor éreztem magam nagyon rosszul, a 3x negyedre csökkentettük a 6x negyed adagot. Közben megérkezett a zh időszak az egyetemen, mely rettentő nagy stresszel járt nekem régebben is, de most úgy éltem meg mintha a halálomon lennék. A zh időszak közben véget ért, de a rohamok egyre súlyosabbak és sűrűbbek lettek. Kb két hete már minden napomat a halálfélelem és a rettegés hatja át. Szinte alig van a napjaimban olyan pillanat mikor elmondhatom hogy jól érzem magam. Folyton ájulásérzés kerülget, ami miatt már vezetni sem tudok és sokszor a legkönnyebb feladataimat is képtelen vagyok elvégezni, az otthonomat is csak nehezen hagyom el. Nagyon kétségbeesett vagyok, mert már nagyon nehéz hinni a javulásban. Viszont egy észrevétel: A Rilexel még mindig hasonló a helyzet. Reggel felkelek, ilyenkor általában egész jól érzem magam, de amint beveszem a reggeli adagot újból nagyon erős rosszullét tör rám, ami csak nemsokkal a következő adag bevétele előtt szűnik meg, aztán kezdődik minden előröl. Nem tudom hogy most a gyógyszer lecsökkentése miatt látok mindent ilyen reménytelennek, vagy csak én képzelem be már ezeket magamnak. Remélem tudtok nekem ajánlani dolgokat, amivel esetleg végre kiléphetnék ezekből a szörnyű napokból és újra sikerülne egy kis reményt kapnom a gyógyulásra.

#22401 cirinke5426 hozzászólása: 2015.12.30. 19:01

Szia, nekem több év alatt sikerült beállítani a következő gyógyszereket: Cipralex napi egy reggel, reggel – délben 1 – 1 mg Rivotril és este egy szem Mirtazapin Orion. Nekem bevált.
Mindegyikünk szervezete más és más. De azt viszont a dokim elmondta, hogy életem végéig szednem kell, nem lehet leállni róla, mert komoly rosszulléteket okoz.

#22402 somi05 hozzászólása: 2015.12.30. 19:10

Mi is sokat variáltunk már az adagokkal de sose sikerült úgy eltalálni, hogy huzamos ideig jó legyen. Ezért is szeretnék megszabadulni tőlük, mert úgy érzem, valójában azok tartanak fogságban, és a mellékhatások miatt jönnek újabb és újabb rohamok.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Akadémiai Kiadó Zrt.

H-1519 Budapest, Pf. 245

Telefon: (06 1) 464 8200

Email: varoszoba@akademiai.hu

© Akadémiai Kiadó Zrt.

Krónikus betegek támogató, közösségi oldala, az Akadémiai Kiadó gondozásában. Orvosok szakmai portálja: nota.hu

Precognox

Close
Close